
Характеристики
М. Максим Іванович
Вік: 6 років.
Стан здоров'я: діагноз ДЦП
Навчається: у садочку та центрі розвитку.
Фізичний розвиток в межах норми. Загальна моторика розвинена достатньо. Спостерігається недостатньо сформовані навички тонкої моторики: вирізає неохайно, заокруглені форми вирізати не може. Ліплення з пластиліну виконує лише з допомогою дорослого і тільки прості фігури. Аплікації робить неохайно, але не намагається уникати цих завдань, йому це подобається.
Малює фарбами та олівцями, але виходить за контури. Має нахил до вивчення невеликих віршів. Дитина легко запам'ятовує зорові образи, довго утримує їх в пам'яті.
Учень не виявляє зацікавленості до навчання. Виконує самостійну роботу під безпосереднім керівництвом вчителя або асистента педагога, але допомогу не може сприйняти відразу, а потребує детального кількаразового пояснення.
Мислення наочно-образне, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки слабке. Сприйняття об'єктів і явищ поверхневе (виділяє лише первинні ознаки). Запас відомостей про навколишній світ знижений.
Має дефекти вимови та малий словниковий запас, що призводить до ускладнення в процесі навчальних та корекційно-розвивальних занять. У хлопчика переважає наочно-практичне мислення. Вміє узагальнювати, конкретизувати, об'єднувати предмети в групи при наявності візуальних матеріалів, визначає пори року, частини доби за сюжетними малюнками, знаходять суттєвий зв'язок з допомогою дорослого.
Мимовільна пам'ять переважає над довільною. Розвинений зоровий і слуховий тип пам'яті. Увага мимовільна, не стійка, недостатньо концентрована.
Йому характерна розсіяність, підвищена втомлюваність, низька працездатність. Потребує постійної мотивації з боку дорослого та зміни видів навчальної і ігрової діяльності.
Потребує наочних, усних та творчих завдань для зорового, слухового сприйняття та розвитку мислення, також використання тактильних матеріалів для сенсомоторного розвитку.
Звернене мовлення розуміє на рівні простих інструкцій і завдань. У контакт вступає одразу. Суттєві порушення звуковимови: слова вимовляє нечітко. Звуко-складовий аналіз слів не виконує. Словниковий запас недостатній.
Мовленнєве спілкування ініціює та підтримує. З дорослими та однолітками підтримує переважно невербальне спілкування під час простих ігор та спільної діяльності.
На спільну роботу з класом налаштований, потребує постійної стимулюючої і організуючої індивідуальної допомоги. Допомогу приймає не завжди. Характерні протестні реакції, вередування, агресія. Під час уроків швидко втомлюється, може пройти по класу або вийти. До уроків самостійно не готується, не слідкує за своїми речами. При роботі з підручником втрачає увагу, не слідкує за ходом роботи при пред'явленні фронтальних інструкцій. Потребує постійної зміни видів діяльності.
Знає частково літери, зливає їх у склади з допомогою дорослих. На питання за змістом тексту відповідає лише одним-двома словами. На уроках, на питання, що ставляться до всього класу не відповідає усно. Якщо питання звернене саме до нього, може дати правильну відповідь одним словом тільки на добре знайомому матеріалі.
Володіє порядковою лічбою 1-10, зворотний рахунок не виконує. Не завжди відтворює числовий ряд в межах 5. Забуває графічне зображення чисел. Обчислювальні навички відсутні. Потребує постійної допомоги асистента або вчителя.
Не розвинена дрібна моторика є суттєвою перешкодою при оволодінні графічними навичками. Може писати деякі літери та цифри на дошці.
За характером добрий, товариський, але швидко збуджується. Учень може проявляти агресію до однокласників і вчителя в тих випадках, коли не задовольняються його бажання і потреби (наприклад, коли відмовляють в отриманні бажаних предметів або просять почекати). Планування власної діяльності відсутнє.
Соціальні навички сформовані частково. Негативно сприймає відмову, не може чекати більше п'яти хвилин. Правил поведінки в класі дотримується, реагує на підказки вчителя та візуальні зображення правил поведінки. Учень володіє навичками самообслуговування, але потребує нагадування дорослого у слідкуванні за зовнішнім виглядом. Має труднощі із застібанням ґудзиків та куртки і зав'язуванням шнурків.
В родині взаємовідносини доброзичливі. Батьки приділяють належну увагу вихованню та розвитку дитини. Батьки завжди підтримують зв'язок з навчальним закладом. Активно спілкуються з асистентом вчителя, класним керівником, психологом, дирекцією школи щодо позитивної динаміки освітнього процесу. Цікавляться здобутками своєї дитини, відвідують батьківські збори, беруть участь у вирішенні громадських справ на рівні класу.
С. Іван Володимирович
Вік: 5 років.
Стан здоров'я: здоровий.
Навчається: садочок.
Склад сім'ї: повна (мама, тато, молодший брат).
Іван відвідує підготовчу групу з вересня 2017 року. Період адаптації тривав чотири тижні.
Вихованням хлопчика займається переважно мама.
Вихованець має початковий рівень навчальної діяльності. Фрагментарно відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення.
Виявляє здатність елементарно висловлювати думку.
Працездатність низька. Дитина швидко втомлюється, виснажується.
На занятті грамоти дитина може назвати лише загальну тему заняття (вчимо букву А).
На занятті математики вміє лише за допомогою вихователя порахувати предмети. Відсутні навички самостійного виконання математичних дій.
На занятті художньо-мовленнєвої діяльності проявляє зацікавленість до літературних творів, та не спроможний самостійно відповісти на питання та сформувати свою відповідь.
На занятті розвитку мовлення самостійно може назвати своє прізвище, ім'я та імена своїх рідних, не виявляє бажання висловити свою думку, не володіє навичками звя'зного мовлення.
На занятті з природознавства проявляє певні елементарні знання (називає домашніх тварин, розрізняє диких та свійських тварин).
На занятті музики не відчуває ритм музики, не співвідносить рухи з музичним тактом. Малювання, ліплення, аплікаці: частково володіє навичками малювання, ліплення та вирізання. Вміє тримати олівець, пензлик, ножиці; якість виконання робіт неохайні.
Заняття з фізкультури: виконання вправ нечітко, некоординовано.
На занятті з письма самостійно може виконувати завдання з написання паличок, всі інші завдання виконуються з допомогою вихователя. Заняття з ознайомлення з предметним довкілям: вихованець з допомогою вихователя може назвати свою домашню адресу.
На заняттях економічної освіти та правового виховання засвоює лише елеменарні поняття, не вдається до логічних міркувань, та відмовляється виконувати практичні завдання. На заняттях швидко виснажується, працює повільно і нерівномірно. Завжди приймає допомогу вихователя, в більшій мірі практичну. За виникнення труднощів переживає та нервує.
В ігровій діяльності переважає маніпулятивна гра.
Основними труднощами в навчанні є незасвоєння програми.
Увага недостатньо стійка. Пам'ять переважає змішана. Повільно запам'ятовує та швидко забуває. Є дефекти тонкої дрібної моторики. Мовлення не виразне, є порушення звуковимови. Соціально-побутові навички недостатньо сформовані.
Особистісні особливості: пасивний у різних видах діяльності, відсутність ініціативи, поступливий, пасивний у процесі спілкування з дітьми та дорослими; сором'язливий. Поведінка спокійна, адекватна ситуації. Моральні якості: адекватність відносин до рідних, однолітків, інших людей, почуття прихильності, любові, добра, схильності прийти на допомогу, вміння виконувати вимоги дорослих, акуратність, охайність, адекватність емоційних реакцій на схвалення і осуд.